Wauw! - Reisverslag uit Özdere, Turkije van Lisa Peters - WaarBenJij.nu Wauw! - Reisverslag uit Özdere, Turkije van Lisa Peters - WaarBenJij.nu

Wauw!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Juni 2015 | Turkije, Özdere

Wauw. In een woord Wauw. Dit is al het wachten waard geweest. Ik heb een paar heerlijke dagen hier. Omdat het hotel nog niet af is verblijven we nu tijdelijk in een prima kamer in een pension. De kamer stelt niet heel veel voor maar ruim en schoon, 2 minuten lopen van het strand en boulevard.

Het plaatsje Özdere is geweldig. Er hangt zo'n heerlijk relaxed sfeertje. Er zijn mooie hotels, leuke restaurantjes en het strand is super. Langs de hele boulevard staan vakantiehuisjes, sommigen worden verhuurd en anderen zijn vaak het tweede huis van mensen en die zijn er dan alleen in de zomer. Nu is het nog erg rustig.

Er wordt nog flink geklust aan het hotel. Het is echt nog lang niet af. Daardoor kunnen wij er eigenlijk nog niks. De afspraak is dan ook dat wij nu nog niks hoeven te doen. Volkan en ik zijn hier nu met onze bazin en nog 4 anderen van het team, eigenlijk voor een paar dagen een beetje betaald vakantie aan het vieren, en dat bevalt prima :)

Ik snap nu de naam van net hotel, royal palace... want echt, het is een paleis. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er. Lobby van 3 verdiepingen waar alles met marmer en goud is met grote kroonluchters. Zo veel bars, restaurants, spa en hamam is prachtig. Miniclub en teenage club geweldig.

De 20e is het grote openingsfeest, met een groot gala diner en bekende artiesten komen optreden. Daarna gaat het echte werk beginnen. Dit seizoen gaat hard werken worden, in dit hotel wordt veel van ons verwacht en we zullen ons 200% moeten inzetten.

Tijdens de bouw van het theater stuitten ze ineens op allerlei 'oude spullen' en werd de bouw even stilgelegd. Wat ze hier gevonden hebben is ongelofelijk. Graven, potten, een oven, vanalles. 1700 jaar oude dingen kwamen onder de grond vandaan. De skeletten etc zijn inmiddels door unesco weggehaald en de opgravingen blijven op het hotel terrein. Ze zijn nu bezig om het af te zetten en te beveiligen, zodat het echt een bezienswaardigheid wordt dat bij het hotel hoort. En het amfitheater wordt een stukje verderop gebouwd dan gepland was!

Het gaat dus goed hier. Erg goed tot nu toe. Het werken is natuurlijk nog niet begonnen dus dan kan het nog een ander verhaal worden maar met dit hotel heb ik er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dit was het voor nu dan, binnenkort hopelijk meer als we aan de slag zijn!

• 15 Juni 2015 - 12:14

Monique Peters:

Nog even lekker genieten van de vrije dagen en dan hard aan het werk! xxx

• 15 Juni 2015 - 14:07

Sandra Peters:

Hoi Lisa
    Dat klinkt goed zeg!! Geniet nog even van je vrije dagen! En succes met het werk!

• 15 Juni 2015 - 22:13

Ad Tijs:

Hoi Lisa

Ik wens jou, Volcan en het hele team veel plezier en succes.

Greetings from Ad, Sonja en Nikki