Update! - Reisverslag uit Özdere, Turkije van Lisa Peters - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Özdere, Turkije van Lisa Peters - WaarBenJij.nu

Update!

Door: lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Juni 2015 | Turkije, Özdere

Zo... daar ben ik weer. Inmiddels is alles echt begonnen. Het is al best druk in het hotel dus lekker aan het werk. Helaas is nog steeds niet alles af, waardoor veel gasten ontevreden zijn. Het hotel heeft als goedmakertje wel een mooi aanbod, namelijk een week gratis vakantie voor volgend jaar. Daar gaan veel gasten wel mee akkoord en degene die echt ontevreden zijn worden overgeplaatst. Het jammere op dit moment is wel dat er 80% Slowaken zijn. Daar is qua taal echt niks mee te beginnen en veel zijn ook onaardig en onbeleefd. Gelukkig hebben we nu wel 3 Slowaakse animators erbij, die werken via een Slowaakse touragency en werken voor 3 maanden samen met ons. Dat scheelt een hoop met de taal, ook in de miniclub. Het schijnt dat vanaf volgende week wat meer gemengd publiek komt. Duits, Engels en hopelijk ook Nederlanders/Belgen.

Vorige week zaterdag hebben we het grote openingsfeest gehad, dat was echt ongelooflijk. Alles was heel goed geregeld, de zaal was echt heel mooi versierd en prachtig gedekte tafels. Wij als animatie team hadden verwacht dat we die avond gewoon moesten werken, al wisten we niet echt wat er van ons verwacht werd. Het eerste half uurtje hebben we bij de ingang gestaan om iedereen welkom te heten en daarna kwam de manager naar ons toe. Die vertelde dat er voor ons ook een tafel was gereserveerd en we hebben gewoon de hele avond tussen de gasten gezeten en van de avond kunnen genieten. Er waren 500 uitgenodigde gasten, onder wie belangrijke mensen als de burgemeester het hoofd van de Jandarma etc en dan nog +- 150 hotelgasten. Het eten was echt super, zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt. Een 12 gangen diner... hele luxe gerechten, gelukkig lustte ik niet alles anders was het veel te veel!! Echt waanzinnig lekker gegeten, alles was heel goed bereid en dan tijdens het eten nog een live concert van bekende Turkse artiesten. Super avond!

Verder is het hotel gewoon prachtig. Er is zo veel te doen en het eten in het restaurant is heerlijk, ik weet elke avond gewoon niet wat ik moet kiezen. Sinds vandaag zijn ook de glijbanen open dus daar zijn de kinderen (en ouder;) ) heel blij mee. Ook de a la carte restaurants zijn bijna af, en hopelijk schieten ze een beetje op met ons amfitheater. Nu zijn we voor het avondprogramma steeds of binnen in een zaal, of buiten bij de poolbar, maar dat heeft beiden toch niet echt de show sfeer zoals in een theater. We doen zelf ook nog geen shows, niet alleen theater maar ook onze kostuums zijn er nog niet. Deze week wel mooie optredens gehad. Een acrobaten show uit Kenia, een mooie dans show, en een circus show. Verder hebben we een bingo avond gedaan, is er een buikdanseres geweest en live muziek. Elke avond is er dus wel wat leuks te doen. Ook voor de kinderen proberen we steeds wat leuks te organiseren, om de avond spelen we een kinderfilm in de bioscoop in het hotel. Er zijn 2 miniclubs waarvan er 1 helaas nog niet af is. Hopelijk kunnen we die zo snel mogelijk gaan gebruiken en beginnen met ons echte programma. Tot nu toe blijft het helaas bij een beetje kleuren, knutselen spelletjes enzo, maar als het eenmaal zo ver is hebben we een heel leuk programma. Elke dag een thema met leuke activiteiten, zoals piraten dag met schatzoeken, keuken dag met pizza bakken, indianen vs cowboy dag waarbij we 2 teams hebben en de hele dag spelletjes toernooi doen, verder nog zwembadspelletjes, zandkastelen bouwen, koekjes bakken, noem maar op. Ik heb er heel veel zin in en kan niet wachten tot we hier allemaal mee kunnen beginnen.

Gisteren nog wel even wat spannend meegemaakt. Ik zag het vanaf een paar met afstand gebeuren, een klein meisje viel op de rand van het zwembad met haar hoofd en daarna in het water. Ik rende er gelijk op af, eerst bewoog ze helemaal niet maar toen ik dichterbij kwam begon ze onder water al te spartelen. Haar ogen draaiden heel eng weg en ze kon duidelijk niet zwemmen dus ik liet me een soort van half in het zwembad half op de rand vallen en viste haar er in een keer uit. Moeder kwam eraan en gelukkig had ze niks, alleen erg geschrokken. Ik heb er een dikke blauwe knie aan over gehouden maar die kleine is oke dus dat is het wel waard geweest! Was wel heel eng en ik stond erna ook wel even te shaken. Ouders zeiden niks.. niet eens bedankt ofzo. Ach ja, zal de schrik wel geweest zijn denk ik dan maar.

Morgen mijn eerste vrije dag!! Jippieeee lekker uitslapen. Inmiddels ben ik ook best moe dus een vrije dag is wel even lekker. Helaas verblijven we nog steeds in de kamer die tijdelijk zou zijn. Ik hoop wel dat we snel een kamer in het hotel of in ieder geval dichtbij krijgen want dit wordt nu toch wel vervelend. We verblijven best een stukje bij het hotel vandaan en er is steeds een busje dat ons op en neer brengt. Maar, het is natuurlijk Turkije, dus met dat busje is ook niet altijd zo goed geregeld. We zijn dus vaak óf veel te vroeg, dan weer te laat.. altijd wachten... vroeg weg, laat terug en in de pauze hangen we maar een beetje rond in het hotel omdat het te ver is om naar de kamer te gaan.

Nog wel wat mankementen dus maar hopelijk lachen we hier binnenkort met zn allen om.

Dat was het voor nu, Liefs!

• 28 Juni 2015 - 13:42

Marga Van Zantvoort:

Hoi Lisa.

Wat maak je een hoop mee in zo'n korte tijd.
    Hopelijk is het hotel gauw klaar en kunnen jullie met je programma beginnen.
    Was wel schrikken voor jou toen dat kleine meisje viel, denk dat de ouders ook flink geschrokken zijn maar mag toch geen excuus zijn om iemand niet te bedanken.
    Een dikke pluim voor jou hoor, als hun het niet doen zal ik het wel zeggen.
    Leuk dat we je kunnen volgen.
    Groetjes aan Volkan en tot het volgende verslag.

• 03 Juli 2015 - 11:42

Lisa Peters:

Bedankt Marga, dat is lief. Kleine rectificatie.. vandaag is dat meisje met haar familie naar huis gegaan, en voor vertrek kwamen ze me nog een grote doos chocola brengen!!

• 03 Juli 2015 - 11:42

Lisa Peters: